Reformélelmiszerekre alapítanátok céget?

Vagy bármi hasonlóra? Ma már szinte mindent szóba jöhet. Elég, ha az átlagon felül értetek valamihez, vagy csak jó emberekkel veszitek körül magatokat, és tudjátok, hogy valamire lesz kereslet. Továbbá nem vagytok eltiltva semmiféle organizáció megalapításától, vagy vezetésétől, rendben vannak a cégalapításhoz szükséges dokumentumok részetekről és indulhattok is!

A kókuszolajat is valaki behozta Magyarországra – mindig ebbe gondolok bele. Elég tényleg, ha érdeklődtök nagyon valami iránt, vagy jön egy jó ötlet. Mondjuk ha külföldön jártok, megláttok valami ilyesmit, mint a kókuszolaj, amit hazánkban sokáig nem ismertek és jön a szikra, hogy ezt a magyar piacra is be lehet vezetni! Ismerni kell a piacot hozzá, hogy tudjátok, működni fog-e elviekben, de kísérletezni sem árt.

Számos szolgáltatás kísérhet ez utatokon ebben, szóval tényleg nem lesz olyan nehéz. Mondjuk a szekhelypartner.hu is ilyen szolgáltatásokat kínál. Ma már nem kell mindenhez teljesen elmélyülten, tudományos szinten érteni, és ha tényleg nem értetek, akkor minden dolognak az intézésére külön embert lehet alkalmazni, vagy külsős segítségként ilyesmit megfizetni. A szekhelypartner.hu például olyan szolgáltató, akinek a virtuális termékét meg kell ugyan vásárolni, de egyrészt nem drágák, másrészt sok dolgot egyszerre átvállalnak. Szóval csomagban “jön a jó”. Még nem értitek, hogy az ő nevükkel hogyan segítenek cégalapításban, módosításban és a székhelyszolgáltatásuk miben több, mint várnánk, de ki fogom természetesen részletesen fejteni ezt…

De ne rohanjunk! Szóval, ott tartunk, hogy rendben legyenek a cégalapításhoz szükséges dokumentumok. Azt jó ha tudjátok, hogy a felnőttkorba lépést meg kell várni. Ha nem tudnátok ülni a babérjaitokon, akkor 18 éves kor előtt másra kell átruházni azt, hogy valósítsa meg az ötleteteket a gyakorlatban, de gondolom, hogy ez a probléma azért még keveseket érint… Persze, ki tudja!? Az ihletett tehetség nem korfüggő.

Máris belinkeltem nektek a szekhelypartner.hu-t ugyebár, mert ott már előre tájékozódhattok, általánosan is. Akár még 18 éves kor előtt, akár. Ha az egyes pontok alatti leírásokat végigolvastátok az oldalon, ezen oldalak alján további fejtágító cikkeket is olvashattok még. Ilyeneket mondjuk: “Négynapos munkahét? Hibrid beosztású munkavégzés? Valóban hatékony?”, vagy a “A fontos dokumentumok szakszerű megőrzése” címűt. Láthatjátok, elolvasni mindent el lehet, érdemes jegyzetelni is, de minden csak a gyakorlatban mélyül el! Ameddig viszont félnénk a gyakorlatiasságtól, mindenben biztosíték lesz maga a szekhelypartner.hu, amennyiben nem csak olvasgattok, hanem igénybe is vesztek ott fizetős (ismétlem: nem túl drága) szolgáltatást.

Gondoljátok, hogy ajánlanám őket, ha nem kápráztatott volna el eddig, hogy mennyire támogató és produktív tud lenni, amit nyújtani tudnak? Talán a szavaimból felsejlik, hogy láttam már, milyen jó körülményeket képesek ők teremteni a számunkra. Egyik ismerősöm úgy alapított céget, hogy kezdettől kérte a bejegyeztetéshez és egyebekhez a segítségüket, és a “székhelybérlést” sem mondta fel, bár úgy tervezte, hogy idővel saját ingatlanba telepíti a kft-t.

De a szekhelypartner.hu megoldása sokkal jobb, noha nem szó szerinti “székhelybérlésről” van szó náluk, de erről is majd kicsit később…

Szóval, mik a cégalapítás előtti közvetlen teendőink (cégalapításhoz szükséges dokumentumok stb.)? Át kell gondolnunk, milyen céges formát szeretnénk, mi legyen a nevünk és ki legyen az ügyvezető? Vannak dokumentumok, amiket feltétlenül be kell adnunk előre a NAV-hoz, mert ezeket bizony előszeretettel átvizsgálják (pontos infók ezekről a szekhelypartner.hu-n). És ezután gondoljuk csak végig, miféle székhelyünk lesz, mert hivatalos székhely bizony kell! Én azért javaslom a székhelyszolgáltatást, mert olcsó, kockázatmentes és a Székhelypartnernél vannak extrák is mellé. Rendben lesz az ottani iratmegőrzés, a cégtábla és a hatóságok is mindent rendben fognak találni. Mert bizony néha ellenőrzik ezt is. Azért remek ötlet szerződni ilyen cégalapítós/székhelyes céggel, mert ők tudják, min lehet elbukni, mint néz, vizsgál árgus szemekkel a hatóság.

Mindent elolvashattok a kft-s és bt-s cégformák különbségeiről, arról, hogy meddig kell várnotok a bejegyzésig és mikortól kezdhettek dolgozni. Ha adószámunk van, onnantól kezdhetünk számlázni. Egyre izgalmasabb a folyamat… Egy jó könyvelőre még persze szükség lesz, mert nem csinálhat mindent a Székhelypartner, de ezennel nagyjából végeztünk is. Az, hogy mire specializálódtok, hogy annak a szakmai területnek milyen kívánalmai vannak, az már tényleg szakágfüggő, vagy piacfüggő.

Térjünk azonban rá a rég lebegtetett dologra. A náluk történő “székhelybérlés” lehet többféle is. IPA-mentes vidéki székhelyük is van, ahol így eggyel kevesebb adótípust kell fizetnünk, de vannak irodáik országszerte. Azért én úgy tudom, a legnépszerűbb székhelycímek azok budapestiek. Ebből is van több. Hosszú időre szerződhetünk, nem felelünk saját ingatlanunkkal így a céges dolgokért, lesz ott személyzet, aki a postánkat kezeli, stb. Igény esetén tárgyalót is lehet használni a székhelycímünkön. Hivatalos személyek, akár ügyfelek fogadása is megoldható, noha nekünk többnyire nem lesz semmi dolgunk azon a címen, ami a székhelycím.

Minden ilyesmi a hatályos törvényeknek megfelelően történik. A székhelyszolgáltatás gombaként terjedő szolgáltatás mára. Nekik jó egyébként a kapcsolatuk az adóhatósággal – ez engem megnyugtatna mindig, ellenük soha semmilyen szabálysértési eljárás nem indult. Ezt nem kéne külön mondanom, de tapasztalat, hogy annyira nem értik az emberek, hogy mikor miről van szó. Annyira furcsán néz mindenki mindenre, amiről először hall, teljesen alaptalanul… A világ manapság a felgyorsult tempó miatt egyre ésszerűbb és korszerűbb megoldásokat termel ki. Nincs más dolgunk, mint tájékozódni és igénybe venni, ami nekünk kell. Ami minket segíthet – előtte persze utánaolvashatunk. Én is azon hozok most infókat, mert ez a dolog még több céget megmenthetne költségracionalizálás által is, szóval én hasznosnak látom.

Nem tudom persze, kinek mi célja lehet a saját cégével – mint mondtam, ez tevékenységi körtől függ -, de állítom, hogy a többség ma már alternatív módokon tudja megoldani a foglalkoztatást. Gondolok itt most nem saját maga, hanem akár az alkalmazottak foglalkoztatására. Mióta a teendőink egy tekintélyes része áttevődött az internetre, nem kell fizikai dolgokhoz és helyekhez kötődve végeznünk mindig a munkánkat a szellemi munkavégzést igénylő szakmák többségében. Így nincs szükség munkacsarnokra, telephelyre, de még fizikai irodákra sem talán.

Az általam ajánlott szolgáltató viszont még több irányba elkísér. Van náluk cégmódosítás opció is, szóval menetközben is be tudnak avatkozni jótékonyan a cégetek működésébe, ha ezt kéritek. Ügyvezető csere, névváltoztatás, stb. Szóval ti tényleg koncentráljatok a lényegre. Az ilyen bürokratikus részleteket ki lehet dolgoztatni mással.

Régen tényleg az volt, hogy egy embernek nem csak a szakmájába, hivatásába, érdeklődési körébe kellett szerelmesnek lennie, hanem talpraesett üzletember is kellett legyen!… Ma már – bár utóbbi sosem árt – elég csak a szenvedély! Alkossatok a segítségével, a szenvedély erejével valamit. Higgyetek abban, amit kitaláltatok és ennyi!